Z novo večjo verzijo (v5.0) bo omogočena registracija nastanitvenih obratov ter poročanje o gostih in prenočitvah preko AjPES protokola znotraj programske opreme Simple Shop.
V programski opremi je v osnovnem meniju dodan meni "Poročanje" preko katerega boste lahko upravljali z AjPES storitvami.
Za vse dodatne informacije o zakonskih spremembah glede poročanja prihoda / odhoda gostov itd.. se obrnite na:
Register nastanitvenih obratov
https://www.ajpes.si/Registri/Drugi_registri/Register_nastanitvenih_obratov/Splosno
AJPES bo v skladu s 15.b členom Zakona o gostinstvu in 2. členom Pravilnika o registru nastanitvenih obratov s 1.12.2017 vzpostavil in upravljal Register nastanitvenih obratov (v nadaljevanju: register), v katerega izvajalci nastanitvene dejavnosti (v nadaljevanju: zavezanci) vpisujejo nastanitvene obrate.
Nastanitveni obrati so:
- gostinski obrati, ki gostom nudijo nastanitev (hoteli, moteli, penzioni, prenočišča, gostišča, hotelska in apartmajska naselja, planinski in drugi domovi ter kampi),
- prostori za goste pri sobodajalcih,
- kmetije (nosilci dopolnilne dejavnosti na kmetiji), ki gostom nudijo nastanitev in marine.
Poročanje o gostih in prenočitvah
https://www.ajpes.si/Statistike/Porocanje_o_gostih_in_prenocitvah/Splosno
AJPES je s 1.12.2017 vzpostavil nov sistem eTurizem za poročanje podatkov o gostih in prenočitvah (iz knjige gostov) za namen vodenja evidence gostov, za namen spremljanja obračuna in plačila turistične takse ter za statistične namene.
Po novem se bodo podatki poročali samo prek spletnega portala AJPES in ne več ločeno Policiji, Statističnemu uradu Republike Slovenije (SURS) in občinam.
Izvajalci nastanitvene dejavnosti:
- dnevno poročajo podatke o gostih in prenočitvah - najpozneje v 12 urah po prihodu gosta,
- mesečno poročajo statistične podatke - za pretekli mesec.
Vsebina podatkov, ki se bo poročala prek spletnega portala AJPES, je opredeljena v Zakonu o prijavi prebivališča (ZPPreb-1), način in vsebina posredovanja podatkov pa v Pravilniku o prijavi in odjavi gostov.
POVZETEK:
S posodobitvijo v5.0 ne boste več potrebovali dvojne oz. ločene programske opreme za izdajanje računov ter za poročanje o vaših gostih. Po novem boste lahko vse potrebno uredili na zelo enostaven in uporabniku prijazen način znotraj programske opreme Simple Shop.